Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


6 tanács a hatékony alakformálásért

 

 

Mozogj reggel!

A kutatások azt bizonyítják, hogy azok, akik reggel edzenek, nemcsak frissebben és energikusabban kezdik a napot, de az edzésprogramjukat is kitartóbban, lelkesebben végzik. Ezért ha eddig esténként vagy munka után indultál mozogni, változtass egy kicsit, és alapozd meg jó közérzeted egy kis reggeli tornával. Bármilyen nehéznek is tűnhet a kora reggeli ébredés és edzés, hidd el, hogy megéri. Nem utolsósorban pedig azt is elkerülheted segítségével, hogy az esti fáradtság és nyűgös hangulat miatt elmaradjon az aznapi edzés.

 

Válaszd az intervall edzést!

Az intervall edzés az egyik leghatékonyabb és leggyorsabb módja az erőnlét és az állóképesség fejlesztésének, valamint a zsírégetés céljára is tökéletesen megfelel. Egy 30 perces edzés már elegendő ahhoz, hogy kellően megmozgasd tested. Egy rövid bemelegítés után 20 percig váltogasd 1-2-3 percenként a gyors, dinamikus, robbanékony szakaszokat a laza részekkel - például futás esetében. Így - mivel egyszerre csak 1-2-3 percet töltesz magas intenzitáson - hatékonyabban és erőteljesebben dolgoztatod meg magad, mintha folyamatosan magas pulzus mellett mozognál. A nagyobb terhelési intenzitás miatt felgyorsul anyagcseréd, így rövid idő alatt is elég dinamikus és hatékony edzést végezhetsz ahhoz, hogy a hatás magáért beszéljen.

 

Figyelj a nagyobb izomcsoportokra!

Ha nincs sok időd edzeni, célszerű a nagyobb izomcsoportokra koncentrálni. Így már egy kevés idő alatt is sokkal jobban átmozgatod szervezetedet, és jóval több kalóriát égetsz el, mintha csak a kisebb izmaiddal dolgoznál. Érdemes tehát odafigyelned a lábak, a feneked, a hasad, a hátad, valamint mellizmaid átmozgatására. Az ellipszisjáró vagy a futópad, esetleg bicikli tökéletesen megfelel egy röpke félórás edzés végrehajtására.

 

Használj edzéstervet!

Fontos, hogy legalább egy hétre előre kész edzésterved legyen. Ez a motiváció fenntartásának egyik legjobb eszköze, ha ugyanis csak rögtönzöd edzéseidet, és nem eltervezett rendszer alapján mozogsz, nemcsak az eredmény lesz kevésbé hatékony, de sokkal könnyebben meg is feledkezel a mozgás ról, vagy kihagyod például fáradtságra hivatkozva. Tűzz ki minden napra egy edzéscélt, amit, ha törik, ha szakad, el kell érned.

 

Fő a változatosság!

Eddz csoportosan, barátokkal, és próbálj ki minél több mozgás formát. Az egyhangúság, az állandó monotonitás megöli a tettvágyat és a motivációt. Ha legtöbbször kocogsz, iktass be néha egy kis úszást vagy bringázást. Ha biciklizni szoktál, menj el barátaiddal túrázni, vagy egyszerűen sétálj egy nagyot valahol. Ha heti egyszer felcseréled a hagyományos edzéseidet valami mással, rögtön jobban fog esni a mozgás , és a másnapi edzésed is változatosabbnak tűnik majd.

 

Egészítsd ki az edzést napközben is!

El sem hinnéd, mennyit segít, ha megpróbálsz sportosan élni, illetve ha napközben is mozogsz egy keveset. Persze nem kell megterhelő dolgokra gondolni, elég, ha lépcsőzöl egyet a lift helyett, gyalog mész dolgozni, illetve ismerőseidet is gyalog keresed fel. Az ilyen apró, semmiségnek tűnő testmozgás is képes ébren tartani a szervezetet, továbbá a kalóriák elégetését is fokozza.

Forrás:
femina.hu

 

 

 

 

A legjobb trükkök a zsírégetéshez

 

Ha bevetsz néhány apró trükköt edzés előtt és után, többszörösére növelheted a zsírégetés hatékonyságát és az elvesztett kilók számát! A sport ellazít, jó közérzetet biztosít, garantálja számodra a szellemi és fizikai élénkséget, feszessé teszi testedet. Növeli szíved és tüdőd erejét és rugalmasságát, segíti hatékonyabb működését, és fokozza ellenálló képességedet a betegségekkel szemben. A felsorolt pozitívumok ellenére előfordulhat, hogy az esti edzés után nehezen alszol el. Ennek az az oka, hogy sportolás közben az anyagcsere felgyorsul, az idegközpontok az adrenalin-termelődés hatására aktiválódnak, és idő kell hozzá, hogy visszaálljon minden a régi kerékvágásba. A túlpörgött állapot legjobb ellenszere az, ha az edzés végén 10 percig még sétálsz, és nyújtógyakorlatok segítségével átmozgatod végtagjaidat.

Fontos! A nyújtás és a lazítás az edzés megkezdése előtt is hasznodra válhat, ilyen módon elejét veheted az izomláznak, és elkerülheted az apró, de annál fájdalmasabb izomrándulásokat, sérüléseket. Izmaid bemelegszenek, és rugalmassá válnak.

 

Masszázs sport után

A testmasszázs ellazítja az izmokat, javítja a vérkeringést, csökkenti a stresszt, és elősegíti, hogy a friss oxigén és a tápanyagok eljussanak a szövetekhez, és az összegyűlt vagy lerakódott méreganyagok kiürüljenek. Rendszeresen sportolóknak heti egy-két lazító aromamasszázs ajánlott.

 

 

Igyál sokat!

Sportolás közben az anyagcsere maximális teljesítménnyel üzemel. Ezért az oxigén és a tápanyagok az érrendszeren keresztül hamar eljutnak a szervekhez. Ehhez folyadék kell. A folyadékfogyasztás ezért rendkívül fontos! Ezenkívül az izzadással a szervezetből ásványi anyagok is távoznak. Igyál ezért bőségesen ásványvizet, és ne várd meg, amíg megszomjazol.

Tipp: a frissen préselt gyümölcslevek is hatásosak, mivel a bennük levő szénhidrát energiával tölti fel a testet. Az energiaitalok nem minden esetben javasolhatók. Ha valaki egyórás testedzésre készül, fel kell töltenie a víztartalékait.
Csak hosszabb terhelés előtt van szükség szénhidrátra, ásványi anyagokra és vitaminokra. Sajnos a helyes arányokat sok sportoló nem tartja tiszteletben, és viszonylag kevés folyadékot, de a kelleténél több szervetlen ásványt és tápanyagot vesz magához, így a vére besűrűsödik.

Extra tipp: ha merevebbek az izmaid, vegyél be a sport előtt és után magnéziumot, Q10-vitamint és L-carnitint nagyobb adagban. Szedheted őket kúraszerűen is.

 

Okosan zuhanyozz!

Ne állj rögtön a zuhany alá, és ne engedj a bőrödre túlságosan meleg vizet! A meleg víz zsírt és nedvességet von el a bőrtől. A sportolók számára speciális, hidratáló hatású fürdőgéleket fejlesztettek ki. A jó minőségű fürdőgél táplálja, hidratálja, egyúttal pihenteti is a bőrt, valamint tonizálja az izomrostokat, a benne lévő nyomelemek, ásványi sók és vitaminok pedig ápolják a bőrt.

Forrás:
femina.hu

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.